2009. szeptember 26., szombat

Kert - Lerövidíteni

A cím idézet a Sörgyári capriccioból. Egyik kedvenc jelenetem a sok kedvenc közül.
Hétvégén engem is elkapott ez a lerövidíteni érzés, aztán nem volt megállás.... Rendesen megfodrászoltam néhány bokrot.

A bejárat mellett van egy nagy aranyeső, mellette labdarózsa, az mellett orgona.
A postaládára teljesen ránőtt az aranyeső. Na mondom egy kicsit visszavágom, mégiscsak odaférjünk a leveleinkhez. Fogtam az ágvágót. Vasárnap délelőtt volt, nem akartam sok időt eltölteni vele, csak egy kicsit visszább vágni. Aztán elkapott a filmből is ismert lerövidíteni érzés és kb. 0,5 méter magasan levágtam az összes ágát. Sokkal szellősebb lett a bejárat környéke, úgyhogy tavasszal megpróbálok tőből megszabadulni tőle. Na, az nagy munka lesz. Gyanítom férjuram ereje kell majd hozzá.

Amit levágtam:
Amit szintén levágtam, de a másik oldalra pakoltam:


Lerövidítettem rendesen.

Mielőtt néhányan szívükhöz kapnának, nadehát így nem lesz aranyesőm! Azoknak üzenem
-Van másik! :-)) Az is nagy.

Tűztövist is muszáj volt megrendszabályozni már. Az ráadásul szúr is viszont a bogyóit imádom. Két részletben letudtuk.
Mivel tüskés, ment a kukába. Aranyeső nem tüskés, az mehetett a komposztba aprítva.

További bokrok várnak még egy őszi fazonigazításra. Borbolya. Sajnos szintén nagyon tüskés, elég utálatos dolog nyírbálni, viszont bordó, aztán ősszel meg isteni pirosra vált. Meg az utcai aranyeső.

Egyébként valami őrületes szárazság van. Locsoltam slaggal (kútról), pedig azt hittem már nem fog kelleni. Kálákat már nem locsolom egy ideje, most be is vittem a kazánházba. Ne lássam hogy húzódnak vissza, meg nehogy most kapjanak valami zuhét amikor éppen kiszárítom őket télire.

A felső kép bal csücskében látható valami ordenáré ronda gázbevezető-csonk. Gondolkodom már jóideje azt valami esztétikusabbra kéne cserélni.

A következőknek kell megfeleljen fontossági sorrendben:
- Levehető legyen, ha hozzá kell férni a gázcsőhöz.
- Bírja a telet, esőt, úgy általában az időjárást.
- Ne legyen drága
- Szép legyen
- Ne foglalja a helyet, ha be akarunk jönni az ajtón.
- Ideális esetben én is meg tudjam csinálni vagy könnyen beszerezhető legyen.

Csupáncsak ennyi szempont van. Idén ősszel már mindenképpen valami megoldás kell rá, mert tényleg ordenáré ronda és nagyon központi helyen van.

4 megjegyzés:

gubike írta...

Nemcsak a kerted "irigylem", de azt is, hogy tudod minden növényed nevét. Orgona, labdarózsa meg aranyeső még csak-csak, de borbolya??

ezkriszti írta...

Várjál majd ha lesz gépem, lefotózom. Nagyon hétköznapi ám, minden régebbi parkban van. Csak sajnos szúr.

Ahama írta...

köszönöm a lendületadást, ma ezen felbuzdulva én is megmetszettem a szilsövényt
(éljen Pepin bácsi :) )

ezkriszti írta...

Remek. Együtt szórakoztatóbb a nemszeretem munka is. Amikor meg kész van az olyan jó. Nálunk most machéte (vagy hogy írják) nélkül megközelíthető a kuka, azt takarja a tűztövis.