2013. március 20., szerda

Csehország - Kisvakond

A kultúraquiltek következő témája Csehország volt. Mit is varrnék meg belőle?
Egyetemistaként voltam egy hetet Prágában. Nagyon jól bejártuk, sok szép emlékem van róla. Nem tudtam volna választani közülük. Mi legyen akkor a téma? Sokat nem kellett gondolkodnom róla, akkor legyen a kisvakond. A karakter is kedves, meg a képi világa, a sok rajzos virág nálam nagy kedvenc.

Zdenek Miler nevét nem sokat ismerik, de ő volt a kitalálója a karakternek és remek munkát végzett.

Nem egy-az-egyben akartam másolni egy rajzát, hanem a saját verziómat megcsinálni: hímzéssel, varrással.

A készítés lépései a következők voltak.
Régi mesekönyv elővétele, meg egy A4-es lapon némi rajz. A kész méretnek is A4-esnek kell lennie, úgyhogy méretsablon is egyben.  Festett anyagot választottam alapnak.


Elkezdtem felvarrni az elemeket. Applikációt, kézi hímzést és gépitűzést gondoltam használni, néhány gombbal kiegészítve. Megerősíteni azt a jelleget hogy ez nem rajz, hanem varrás.
 Szépen telt be az alap. De kellett hozzá a főszereplő. Meg is jelent. Na, itt azért még félremehetett volna a dolog. Kedves figurát szerettem volna csinálni, nem valami félresikerült bénaságot. Úgyhogy azért izgultam.

De varrtam tovább. Ilyen lett méretre vágás után. 
Keretezésnek, több szegélypróbálgatás után végül a cikkcakkot választottam. Még három gomb...
És közben este lett, de elkészült a Csehországi képem.
Ime:


Az utolsó fotó lámpás, nem teljesen szinhelyes.
A többiek munkáit nem néztem még meg. Kíváncsi vagyok gondolt e más is a kisvakondra és a virágos mezőkre.  





4 megjegyzés:

patchwitch írta...

Ooo, en is szeretem a Kisvakondot! Megsem ezt varrtam :) nagyon helyes lett :) es a narisarga viragok, csucs!

Trudi írta...

Az első ötletem a Krtek volt, az alkotója 90 évesen halt meg 2011-ben, ha jól tudom. Egy fotómontázst készítettem, félig kész is van, majd azért felteszem. "Bohémia" hegyei közé tettem a kisvakondot.

ezkriszti írta...

Köszi! :)

Trudi! Tegyed fel, kiváncsi vagyok rá.

zazálea írta...

ez nagyon jón lett,Kriszti, tetszik az egész, az ötlet, a kivitelezés,minden:)