2008. július 16., szerda

Agapanthus - Szerelem virág


Kinyílott az Agapanthusom. Másnéven szerelem virág, de ez még nemigen gyökeresedett meg a magyar nyelvben. Néhány éve kaptam meg nővéremtől, korábban ő nevelgette. Talán most lehet 10 éves, idén először van három virág rajta. Örökzöld, világoskék, hosszan nyíló virágai vannak. Nagyon szeretem. Nem kényes, nem borítja fel a szél (mint a leandert). Én is elbírom, téli szállására be tudom vinni. Különleges igényei nincsenek, csak egy: nem szereti ha átültetik!! Ugyanabban a cserépben van kb. 5 éve. Mostanra azt úgy kinőtte, hogy jövőre muszáj lesz átültetni picit nagyobba. Azt mondják nem virágzik addig, amíg be nem nőtte a cserepét. Jövőre meglátom így van e. Télen az üveges bejáratnál van, világos, de hideg helyen. (mint a leander)

5 megjegyzés:

idi írta...

Nagyon szeretem,de nekem még nincs.Örülök,hogy blogolsz és annak is hogy leírtad ,hogy mit érdemes tudni erről a gyönyörűségről.

ezkriszti írta...

Örülök, hogy erre jártál Idi.

Amaranta írta...

NAgyon tetszik a virágod, gyönyörű! Vigyázz rá nagyon, bár neked ezt nem kell mondani.

Timici írta...

gyönyörű a virágod!!! én is vágyom egyre, talán majd jövőre, olyan csodás és kék(imádom a fehér és kék virágokat:o)) köszi, hogy leírtad a tudnivalókat, ezek után bátrabban veszem majd meg. Csak egy kérdés, kiültetni nem is lehet nálunk? elfagyna? köszi,T.

ezkriszti írta...

Fehér, világoskék nálam is kedvenc. Van egy ólomvirágom is. :-)
Némi kis fagyot elvileg kibír, de nem merném kiültetni nálunk.