2008. szeptember 3., szerda

Függönyhajú baba





Őt is régebben csináltam, februárban, de a blogban a helye, mivel ő az első, készre varrt igazi babám. Az index fórum Babavarrás, babakészítés topicjában van egy olyan, hogy közös varrás.
Adott szabásmintára, aki akar csinál egy babát, aztán hónap végén megmutatják. Nekem csak ezt a februárit sikerült határidőre elkészítenem, de nagyon szeretem.









A test anyaga teáztatott molinó, összetépkedett vatelinnel van tömve. Itt még nem tudtam milyen lesz, a keze csak ideiglenesen van felvarrva.

















A blúza egy turkálós ingből származik, amit a szine és a mintája miatt vettem meg, de otthon kiderült hogy ereszti a szinét, úgyhogy nagyon korlátozott a felhasználása. De babaruhának pont jó. :-)





Kapott szoknyát is. Nagyon-szeretem-zöld rugalmas bársony. Vera gyakran leveszi róla, én meg visszarakom.






A hajával jó sokat elbíbelődtem milyen legyen. Sok variációt kipróbáltam, mielőtt kikötöttem a függönynél. Itt félkészen látszik.
Lehetett volna bontott fonalból varrva. Esélyes volt még egy bordó, vékony ing, csíkokra vágva. Sötét gyapjúm nem volt itthon, pedig abból szép hajak lesznek. Aztán eszembe jutott az a függöny, ami sok méterszer sok méteres, évek óta nincs használatban és a padlásunkon lakik egy zsákban, mondván hogy egyszer majd jó lesz valamire. :-)) És láss csodát, tényleg újra használatba került! Alapból kicsit barnás, de vannak benne világos, fényes részek is. Felvágtam csíkokra, felsodortam, és a fejhez varrtam. Egy másik csíkból lett a szárnya eldolgozás.


Az arca még kicsit minimalista, azon van mit fejlődni. Hímeztem. Fogok még babákat csinálni. Kevesebb munkával nagyobb érzelmeket lehet vele kiváltani mint egy foltvarrott képpel.

Nincsenek megjegyzések: