2008. október 14., kedd

Ajándék...készülőben

Szombaton, még gyorsan ajándékvarrásba fogtam. Unokahúgom 18. születésnapjára. :-)) Isten éltessen innen is!
Szerettem volna valami saját készítésűt is vinni, valami szívhezszólót. Persze sokkal korábban el kellett volna kezdeni, de mindig közbe jön valami.

Vettem egy nagyon szép, bimbós-virágzó phalenopsist (lepkeorchideát). Csokrokat úgyis fog kapni, meg kollégista is, ez azért tovább fog virágozni...Meg kapott hozzá egy nagyon finom 1 személyes porcelán készletet. Saját készítésűnek kitaláltam, hogy a törékenynek varrok egy nagyobb ajándéktasakot. Ami aztán később bármitartóvá léphet elő.
Lehoztam rengeteg anyagot, ami szóba jöhet, meg az összes sajátfestést kiborítottam. Mivel szereti a lilát, meg én is, ezért van bőven. Elég gyorsan döntésre jutottam, hogy ezekből fogom varrni.
A narancsosból gondoltam a fület, meg a széle eldolgozást. A csipketerítőt még nagymamám csinálta, de már foltos volt, meg van rajta egy sérülés, úgyhogy festés "áldozata" lett. De most újra használatba kerül, áthagyományozódik egy 18.szülinapi ajándékba. Szerintem ez jó.

Gyorsan szabni kezdtem. Aztán meg feltettem a rugóstalpat és jöhetett a második szabadgépi tűzésem. Jobban ment mint elsőre, meg sokkal kisebb is a darab. Gyakorolni kell, nem kérdéses.
Ez a külső fele. A lyukacskát majd valamivel láthatatlanná kell tenni.

Ez meg a bélés fele.


Na idáig jutottam, amikor láttam, hogy nem tudom készre varrni. Sebaj, fő az optimizmus! Elviszem így, a porcelánt így is védi, aztán megkonzultáljuk milyen legyen a folytatás.

Az ajándékoknak sikere volt. A folytatás pedig átalakulás párnának. Bármitartó, falikép leszavazva.
Úgyhogy folytatom párnának, végső határidő most hétvége. Valami fekete-fehér bővítést tervezek hozzá.

4 megjegyzés:

Zelnice írta...

Kriszta,ez remek lesz!Nagyon jól megy a tűzés,ha így haladsz...
De biztos ez a fekete-fehér bővítmény? Nekem nagyon idegen ettől a pezsgő színességtől.(csak halkan kérdeztem :-)
Képzeld,az én kiállított csipkésem is kilukadt a nyáron,balga mód kifelé hajtva gyömöszöltem be a fonott(!)kosárba utazáskor. Vékony horgolócérnával összeöltögettem,sztem csak az látja,akinek megmutatom,hol keresee.

ezkriszti írta...

Biztosnak még nem biztos semmi, de valami fekete-fehér bizgenytyű lesz hozzá.

Vesszőkosár veszélyei..

Monika írta...

Csodásak a színei és egyébként párna mániás vagyok::))
A nagymama csipkéjétől ellágyultam...ez olyan szép!
Mivel festetted be?

ezkriszti írta...

Ezt procionnal festettem, de lehet columbusszal is. Egyszerűen beraktam az anyag mellé a festőlébe.