2008. október 3., péntek

Keretezés lassan

Ott tartottam legutóbb, hogy kitaláltam milyen is legyen a keret, meg megvarrtam a csíkokat. Aztán szerencsére írt egy módszert az összevarráshoz Ildi a kommentekben. Bemásolom ide.

Ildi: Csináld úgy, hogy a külső keretet meg a vatelint fogd egybe és színt színre tedd felülről, alulra pedig szintén színt szinre a hátlap szegélycsíkot. Varrd körbe, majd a flízt vágd le egész közel a varráshoz. Fordíts mindent a helyére, férceld le egyben, vasald le, 1-2 mm-rel kifelé tűzd le. Majd szabd ki pontosan téglalapra, a flízből körbe vágj egy 1-1 centit, és fordítsd befelé az elő és a hátlapot 1-1 cm-vel, és varrd körbe géppel.

Gondoltam, hogy ezt fogom követni. Csak nekem minden lassan megy a varrásban. Főleg mire nekiállok. Ellenben mindig sokkal alá is becsülöm mennyi időt fog nekem ez tartani. Végülis tegnap este álltam neki és jelenleg itt tart.

A középső részből csináltam egy szabályos téglalapot, amihez majd lehet már varrni egyenes keretet. A mindenféle csáléságokat levágtam a körvágóval. Közben áldottam az eszemet, hogy hallgattam a fórumosokra és a 45*60-as vágólapot meg a 60*15-ös vonalzót vettem meg. (pedig nem volt olcsó) Kényelmes vele dolgozni, nekem ez most sokáig elég lesz.







A flízből is vágtam 5 cm széles csíkokat, majd megcsináltam
az összevarrást (előtte férceltem) és a kifordítást.
Most kéne tűzni. Ezt megint kézzel fogom, mert a középső részen már van egy hangsúlyos tűzés, nem akarom gépi tűzéssel keverni. Meg félek is, hogy elrontanám.

Így készül a Luca széke...

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Szerintem nagyon jól halad.Igazából én egyáltalán nem értem,mit is mond Ildi,pedig már elolvastam néhányszor....Te legalább felfogtad :)

zazálea írta...

Nem vagy egyedül, Erika.. :):)

Amaranta írta...

Nagyon szépen alakul! Idit most én sem értem, de újabban a Burdával is így vagyok néha. Kicsit kezd oxigénhiányos lenni az agyam mostanában.

Lesem ám a végeredményt nagyon!

ezkriszti írta...

Majd a másik két oldalnál csinálok még részletesebbet, mit mire raktam.