2008. október 5., vasárnap

Kiszedtem az amariliszeket

Folytatjuk a készülődést a télre.
A zöldségest már pár napja felszámoltam, kiszedtem a paradicsom meg a paprika maradékát. Tettem tavasszal 3 tő padlizsánt is. Szépen megnőttek, virágoztak is, szemmel láthatóan jólérezték magukat. Termést viszont nem hoztak. :-(( Miért? Méhecskék voltak, virágok voltak, padlizsán nem volt. Egy icike, picike sem.
Az amariliszeket is a zöldségesbe szoktam kitenni nyárra. Most már jó időre nem lehet számítani, fagy meg jöhet, biztonságosabb nekik már odabennt a garázsban. Úgyhogy kiszedtem őket.

Kiszedés előtt.
















Kiszedés után.










Jobb oldalon a növendékek.
Ezek még nem elég nagyok a virágzáshoz. De majd megnőnek.














Ezek már akkorák, mint egy jó nagy alma.
Fejenként két virágot szoktak hozni. :-)
Óvatosan kiráztam a földet a gyökerek közül, majd jó szellősen kartondobozokba raktam őket és mentek a garázsba, ami fagymentes nálunk.
Most azt csinálom velük, hogy békén hagyom őket. Kb. 1 -2 hónap múlva ránézek és leszedem az elszáradt leveleket.
Mind ugyanaz a tipus, úgyhogy nem kell jelölgetni őket. Beteszek egy régi képet róla.

Ilyesmire számítok jövő tavasszal is. .

6 megjegyzés:

Ahama írta...

Annyira jók ezek a kertész beszámoló okítások. Kérünk szépen belőlük még sokat, rendszeresen :).

Monika írta...

Nagyon szép az amarillisz virágja! Dejó,hogy leírtad mit kell velük csinálni,én sajnos mindeig benthagyom a cserép földben...De most nem fogom!Hála a leírásodnak!

ezkriszti írta...

Írok én szívesen.

kastanie írta...

én is olvasgatom, hátha kupálódok egy kicsit...pl. kiveszem az erkélyládából a tavaly sem nyílt tulipánhagymákat.

Névtelen írta...

Az amarilliszeket nyáron félárnyékban a kertbe kiültetve tartom,hizlalom a hagymákat. (tavasszal bent már kivirágozták magukat) Szeptemberben kiszedem, és becserepezem, de még kinn maradnak. Most behozom őket le a pincébe, nem locsolom, és amúgy kiszáradva februárban felhozom, és ha megindul a virűg hajtása, akkor locsolom meg. Nekem red lion és rózsaszín van, hogy el ne porozzák egymást, a bibe végét lecsípem virágzáskor.

ezkriszti írta...

Ez is egy érdekes módszer, köszönöm. A kálákkal csinálom hasonlóan. Cserépben szárad vissza, úgy telel, aztán tavasszal kezdem locsolni.