2008. október 8., szerda

Határtalanul, ...a tavalyi

Határtalanul.
Ez a Foltvarró Céh országos kiállítása, verseny díjazottakkal. A legjelentősebb hazai foltvarrós rendezvény. Már szerintem mindenki várja, hogy lássa, mit is csináltak a többiek.
Én tavaly voltam először és itt láttam először igazi munkákat nem fényképről, hanem élőben. Egy két gondolatomat leírom róla, mielőtt jön a második élmény.

Helyszin: A Várban van, a Mátyástemplom mellett, a Magyar Kultúra Házában. Belépő nincs. Szerintem ez jó! Ha valaki arra téved, vagy szeretne szép textilmunkákat látni, menjen be bátran.
Maga az épület is érdekes, nekem tetszett a belső udvarával, meg a neogótikus faragásokkal.

Kiállítás: Alul nagy faliképek, díjazottak, meg csoportmunkák. Lehetett álmélkodni. A nevek túl sokat nem mondtak, idén már többet fognak, és ez jó. :-)

Közös varrás: Volt az emeleten egy nagy terem, ahol kanadai és magyar közös munkák voltak. Mindegyik 1 méter* 1 méteres. Nekem személy szerint ezek tetszettek a legjobban.
Úgy készülnek, hogy a közepét megcsinálja az egyik fél, aztán elküldi a másiknak, aki a saját elképzelése szerint befejezi. Ő is csinál egy közepet, azt meg a partnere fejezi be. Nagyon jók voltak!! Van egy olyan érzésem, hogy szebbek lettek, mintha mindegyiket csak egy ember csinálná. Persze nem csináltam még ilyet, biztos nem egyszerű (tudom, hogy nem az) de ha csak a végeredményt nézzük, szebbek, izgalmasabbak a kétalkotós művek.

Árusok: Itt voltak negatív élményeim. Mivel ez egy nagy esemény, és tényleg a vidékiek is felzarándokolnak, akinek patchwork-ös boltja van, kitelepül ilyenkor és mindent lehet venni, anyagot, kelléket, kütyüt. Én vasárnap délelőtt voltam, és már nem sok látogató volt. Az igazi, nagy roham szombaton van. Az okozott keserű szájízt, hogy két szomszédos boltos egymásközt épp leszólta a tisztelt nagyérdeműt, hogy nemigen vásárolnak, meg vasárnap nem is érdemes kijönni. :-(( Ez mind szép és jó és teljesen érthető, ha szeretnék hogy 20ezreseket lobogtatva tapossuk egymás sarkát! De nemár a maradék vásárlók fülehallatára tegyék! Ez elsősorban egy kiállítás. Szerintem. Várom már, hogy mehessek.

Nincsenek megjegyzések: