2008. október 7., kedd

Ti mondtátok...

hogy írjak kertezőset. Ültettem még hagymást. Vagyis mostanra találtam ki hová is tegyem.
Kora tavasziakat a bejárathoz közel, ahol látszanak.
5 fehér jácint és sok Iris reticulátát (bordót). Kiszedtem a díszcsalánt, annak a helyére tettem a korai íriszt. Egy hunyor is van a szomszédságában. Évelő, örökzöld, korán nyílik. Kell ennél több?
Árvácskákat is akarok még az ősszel ültetni, de még nem sikerült vennem.






A pici hagymát csak sekélyen, a nagyobb jácintot mélyebbre raktam. Ökölszabály, hogy a hagyma átmérőjének kb. kétszerese legyen amilyen mélyre kerül. Ezeket a hagymákat nővéremtől kaptam. Ha jólérzik magukat szaporodnak. Ezek is ilyen saját nevelések.



Ezt meg csak úgy. Nem szándékozom feltétlen Veráról képet berakni, de jól leírja a ma délelőttöt.

Szép a napsütéses ősz.

4 megjegyzés:

kastanie írta...

Jaj de szép volt nálatok! Én itt ki se néztem az ablakon, lehet, hogy itt is ilyen volt? Vera mindig épp csinál valamit, nagyon élvezem, ahogy benne van a dolgokban.
(Amúgy most itt jövök rá, hogy a tulipánhagymáimat nem kiszedni kellene, hanem most kellett volna visszaültetni. Azért nem adom fel, hátha fejlődőképes vagyok.)

Zelnice írta...

Szép bizony!
Csodálom a szép kerteket,de azt hiszem nem lennék képes ezzel ennyit pepecselni. Még a szobanövényeinket sem vagyok képes megfelelően gondozni.
Minden elismerésem!

lomaquilt írta...

Irigyellek, hogy igy tudod, mikor mit kell ültetni. Én tavasszal ültetem amit ősszel kéne és forditva. Ami kikel az kikel, ami nem az nem. Na az én kertem a három láda!

ezkriszti írta...

ÓÓÓ, Ez nekem nem pepecselés, hanem szívből jövő örömforrás. Olyan jó, amikor aztán nyílnak, meg növekednek. A címválasztás rossz volt azt hiszem, majd jobban odafigyelek rá, hogy kertezős téma, kertezős címet kapjon. :-)