2008. október 29., szerda

Kert - Őszi elrakodás

Lassan várható az első komolyabb fagy éjszaka. Apránként beköltöztek azok, amik nem bírják. Eddig egyszer volt fagy nálunk, reggelre 3 fok volt, dér. A vizifukszia megadta magát, a többieknek ez még nem volt komoly.
Kiástuk az óriás angyaltrombitát is. Pontosabban férjuram. Először ágvágóval kezelhető méretűvé csökkentettük, aztán betette ebbe a levágott műanyaghordó tetőbe. A vártnál sokkal könnyebb volt kiszedni, úgyhogy jövőre is megy a szabadföldbe. Ég és föld locsolás szemponjából.

A teleltető helyeken lomtalanítást tartottunk, meg takarítást a hosszúhétvégén. Na nem azért mert húde rendes vagyok, hanem tavaly nem csináltuk meg és nagyon megbántam! Alagsorban kupleráj, jött a fagy, a kaktuszokat meg a muskátlikat, meg az angyaltrombitát rohamtempóban kellett betuszkolni a maradék helyre. Nem volt hová tenni, felhalmoztuk az ingatag ezmég jó lesz valamire halomra. Amit aztán onnantól tavaszig nemigen mertünk bolygatni, mondván ki szereti ha egy nagy levélkaktusz ráborul. Mondanom se kell a karácsonyfatalp volt legalul. Igyekszem tanulni saját hibáimból, úgyhogy idén takarítás volt beköltözés előtt.


Mit lehet még ősszel csinálni?
Lehullott leveleket időnként összegyűjteni, fűről mindenképp. Nálunk megy a komposztra.
Ami megcsunyult évelő, elszáradt egynyári, azt levágtam. Ami még díszít, vagy jól néz ki szárazan is, az marad.

Ültettem még árvácskát is. Nem sokat, 5-öt, de még fogok. :-) Szerintem nagyon hálás. Nem tudom miért nem népszerűbb? Virágzik bőven a tulipánok előtt, a tulipánok után is, egész május végéig díszít. Akkor meg már úgyis dúskálunk a virágokban. Ezeket a bejárathoz tettem, a labdarózsa bokor alá. Tőlük balra rózsaszín jácintok vannak, azokat igyekeztem nem kikapálni. Más dolog nem volt velük idén. :-)
Ebben a kesztyűben szoktam kertészkedni. Kimegyek csinálni valamit, automatikusan felveszem. Műszerészkesztyű. Gumírozott, kézreáll, teteje sima cérna. Nagyon bevált. Ez már elég viseltes, beruházok egy újba. :-)) Munkaruházati boltban 170 Ft. A barkácsáruházakban kapható virágmintás, zöld kesztyű, anyaga mint a szita és bő is. Na, az nem tudom mire való!

A szomszédfelöli kerítést befutotta a vadszőlő. Szép nyáron is, szeretem. Viszont feltalált a kis almafára, amit nem fogok hagyni hogy befusson. Ha lehullott a levele, le kell fejteni.
Így apránként csinálgatom a dolgokat, ahogy jólesik.

6 megjegyzés:

Quicksilver írta...

Én még a daturákat nem hoztam be, egyrészt nálam az erkélyen laknak, másrészt meg most virágoznak. :-) És a hétre még nem ígérnek fagyokat.
Az árvácskát én sem szeretem, nem is tudom miért... egyszerűen nem szimpatikus.
A vadszőlő ugyan szép, de ahová egyszer beteszi a lábát... jaj, onnan nem lehet kiirtani, nagyon szívós, minden gyökérdarabkából képes újra megnőni. De ilyenkor tényleg szép színes és a kerítésen nagyon jól mutat.

ezkriszti írta...

Még kint van nálunk is, csak a kiásást csináltuk meg. Rengeteg bimbót kellett levágni róla, de szerintem már nem tudta volna kinevelni őket.

Vadszőlő szomszédasszonyom telepítése. Nem fér el akárhová, ez tény.

Monika írta...

Elég sok a dolgom még a kertben,hétvégére tervezem a nagy behurcolkodást.tegnap este egyezkedtünk azurammal,hogy a garázsban hol fognak elférni.
Nagyon nemszeretem munka ez az őszi bepakolás nálam.

mmama írta...

Látod hogy itt egy egész kertész
brigád.
Én még a hónap elején behoztam
a citrus féléket, jobbhiján a
nappaliba. A hibiskust, és a leandert a tetőtérben szoktam teleltetni.
A karácsonyi kaktuszom hülye.
Most virágzik.
Én szeretem az árvácskát, egyik évben vettem az évelő fajtából, és
ugy elszórta a magját, mindig van utánpótlás.A daturát nem tudom
másként átmenteni, csak hydrokultúrásan, eddig bevált.

Amaranta írta...

Khmmm. Én is kertészkedtem, bár csak mint ánti kertész, este mutatom, remélem Kriszti, nem kapsz szívinfartust, ha meglátod, mit műveltem. Ültettem árvácskát is, én szeretem, bár szerintem sokan a temetővel azonosítják, mint a krizit, azért nem népszerűbb.

ezkriszti írta...

Mammka! Én se szeretek bepakolni. Majd gondolok rád. :-) A 4 évszakot viszont nagyon szeretem, változások nélkül unalmas lenne a kert.

Én még csak a hibiszkuszt hoztam be, még szeptemberben, azt a szobába. Leanderek még maradtak, de kész a helyük. Karácsonyim nekem is csinálta egyszer. Azóta sajnos kiszárasztottam.

Amaranta! Nem kapok én olyan könnyen infarktust. Verát fel kell még nevelni! :-)